søndag den 8. juli 2012

Gave til søs!

Min storesøster har været ufattelig meget igennem det sidste års tid. Og på fredag har hun fødselsdag. Derfor ville jeg forkæle hende ekstra meget. Jeg købte en Dolce Gusto kaffemaskine til hende ( sammen med hendes mand) i sidste måned, da jeg var så heldig at finde en til 500 kr i Kvickly! Så det var egentlig ikke meningen at hun skulle have mere. Men krea-genet kriblede i mig med en idé jeg har haft et stykke tid. Historien er, at min søster fik kræft sidste år, i en alder af 33 år! Brystkræft. Hun fik fjernet brystet, kemoterapi 6 gange og 25 strålebehandlinger. Da vores mor, mormor og oldemor ligeledes havde haft brystkræft og underlivkræft, blev min søster testet for et "kræftgen" kaldet Braca 1 eller 2. Hun fik dommen: bærer af Braca1. Det betyder en risiko på 70-90 % risiko for brystkræft og 50-70% for æggestokkræft!! En såkaldt livstids risiko. Puha, sikke en dom. Derfor fik hun fjernet det andet bryst forebyggende og ligeledes hendes æggestokke samt livmoder. Pga. stråleskader i vævet, kan hun først få rekonstrueret sine bryster om 1 års tid. Så hun har været rigtig meget igennem. Heldigvis har hun en god mand og to dejlige børn. 
Undervejs har hun, forståeligt nok, været vred og ked af det. En dag faldt hun over et fint billede på Amio.dk , som var en kvinde der sagde; Let it go! Det blev hendes motto og vi har brugt det meget siden. 
Så derfor lavede jeg dette fine billede, som hun fik forleden dag, da hun kom og besøgte mig, med kort varsel. (Vi bor på hver vores side af Storebæltbroen).Hun blev rigtig glad og vidste med det samme hvor det skulle hænges op derhjemme! Det betød meget for mig, for min søster er selv meget dygtig og kreativ. Og så ligger en del følelser bag idéen til billedet.



Billedet er ikke så godt...plexiglasset genspejlede sig og lampen over bordet kan desværre ses i rammen. Hmmm, det må i altså lige se bort fra!

Det består af en gammel ramme, som jeg faktisk har fået af min søster for omkring 10 år siden, hyldepapir fra Tiger, håndklippede svaler i forskelligt papir også fra Tiger, og tekst tegnet med stencil ark og permanet markers (alternativ til de dyre Poscha tuscher). Jeg synes faktisk selv det blev ret godt. Svalerne har jeg fundet på nettet. Jeg har bare googlet ordet "swallow" og så printet dem ud, jeg synes var flottest. Dernæst har jeg klippet dem ud og brugt dem som skabeloner. Nemt og billigt!

Hvad synes i om billedet??

Rigtig god søndag aften! 
Kh Mille 


2 kommentarer:

  1. Det er et fint billede du har lavet!Og dejligt giveren blev glad...Pyhaa, hun er gået meget igennem din kære søster. Ønsker jer begge medvind og god sommer :0) Hilsen cupcake-stylisten

    SvarSlet
  2. Mange tak - ja hun er tapper min dejlige søs! God sommer til dig også :)

    SvarSlet