mandag den 30. juli 2012

Gummi og silicone!

Nå, så gik der lidt tid ... har ikke engang haft ferie, men alligevel har jeg haft en del at se til. Så bloggen har været i dvale! Men nu er jeg klar igen ;-) 
Jeg har har lavet to cykelslangehalskæder og er igang med et armbånd af ditto.
Synes det er et sjovt materiale at arbejde med og de store chunky halskæder er jo helt statement agtige!


Jeg mødte en dame på et loppemarked der laver det samme, og hendes kæder skinnede så flot. Det gjorde mine absolut ikke, for jeg har ikke gjort andet end at vaske og tørre dem. Havde godt læst lidt hist og pist om at oliere slangerne efter vask, men har ikke prøvet det. Så jeg spurgte damen hvad hendes hemmelighed var....og hun brugte altså silicone spray! Jeg anede ikke det eksisterede, men fik da strakt købt én dåse i det nærmeste byggemarked. Og ihh hvor blev slangerne altså meget pænere og shiny!
Jeg vil dog anbefale at man bruger sprayen udenfor, for det kan godt kradse lidt i halsen.


Nå, men her er et par billeder af mine projekter! Og hvis du undrer dig over tæppet...så er det fordi jeg sidder og laver det i sofaen, mens jeg ser fjerner ;-)



Den nederste kæde var et eksperiment. Den er nok lidt for rå til min egen stil, men så har jeg prøvet det, og mon ikke jeg på et eller andet tidspunkt møder én der godt kan lide den...
Ellers ender den i bunken af diy´s der bliver lavet om - for her bliver tingene IKKE smidt ud :-)


Kh Mille !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar