torsdag den 23. august 2012

Blommer, brombær og kolonihave :-)

Jeg har de seneste 14 dages tid, plukket, høstet, vasket og kogt blommer, solbær og brombær til det lækreste marmelade! Hver for sig, selvfølgelig! I alt tror jeg snart jeg runder de 30 glas! Uden at overdrive ;-)

Der står nemlig et dejligt blommetræ i kolonihaven med de skønneste Victoriablommer, og det har givet ganske godt i år. Desuden blev der plantet brombær og hindbær sidste år, som jeg kan nyde godt af nu! Endda uden at se frem til stikken og kradsen, for de er uden torne!Hindbærrene er først ved at modne nu, og brombærrene er godt igang. Jeg synes der så hyggeligt at lave sin helt egen marmelade! Sidste år lavede jeg en mindre vellykket blommemarmelade - jeg kunne ikke lide konsistensen og farven. Så i år fandt jeg på at blende det, så marmeladen får den flotteste røde farve og konsistensen bliver dejligt cremet. Jeg har allerede givet flere glas til familie og arbejde...Her er et billede fra sidst jeg lavede marmelade. Jeg var løbet tør for glas, så jeg brugte i ren nød, nogle bøtter fra IKEA som jeg skoldede og hældte atamon i.




På det øverste billede er det solbærmarmelade jeg er ved at lave. Bærrene har jeg plukket i min fars kolonihave, da de ikke skulle bruge dem. Mums :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar